Logo for print

Dersom Helfo ikke mottar informasjon om endringene, kan det medføre at utbetalingen tar lenger tid.

Hva kan endres i avtalen?

Det er bare kontaktinformasjon og kontonummer som kan endres i allerede registrert avtale.

Dersom du får en ny arbeidsavtale, eller har endring i avtalen når det gjelder lengde, størrelse eller permisjon/vikar, må dette registreres som ny avtale i Altinn.

Endring av kontonummer

Helfo utbetaler refusjonskrav til den kontoen som er meldt inn tidligere. Skal du endre kontonummer, må du gjøre det i Altinn.

Altinn for privatpraktiserende    

Altinn for kommuner eller foretak  

Endring av kontaktinformasjon

Helfo bruker kontaktinformasjonen som er oppgitt til oss. Dersom du endrer kontaktperson, adresse, telefonnummer eller e-postadresse, ber vi om at du oppdaterer disse opplysningene i Altinn.

Altinn for privatpraktiserende

Altinn for kommuner eller foretak

Få utbetalingsvedtak på e-post

Vi minner om at du kan få utbetalingsvedtak fra Helfo på e-post. Sørg for å oppdatere e-postadresse i Altinn.

Altinn for privatpraktiserende 

Altinn for kommuner eller foretak 

Pålogging til Altinn

Du kan logge på med BankID, BankID på mobil, Buypass eller Commfides.

Den eller de som skal endre eller inngå avtale om direkte oppgjør på vegne av kommunen, må få tildelt rollen «helse-, sosial- og velferdstjenester» i Altinn fra den som er registrert som daglig leder for kommunen i Enhetsregisteret. Rollen gir rettighet til å fylle ut skjemaet. Den som skal signere skjemaet, må ha rollen «begrenset signeringsrett». Dersom samme person skal gjøre begge deler, må vedkommende ha begge rollene.

Kontakt oss

Helfo veiledning for helseaktører

815 70 070


 

​Fant du det du lette etter?